در حال بارگذاری...

تاریخچه و معرفی برند پوشاک گس: آموزش خرید مستقیم از Guess

رومینا علیپور

نویسندگی و تولید محتوا هنر من است

فهرست مطالب

برادران مارسیانو، بنیانگذاران برند گس

برادران مارسیانو در یک خانواده یهودی مذهبی در شهر دبدو مراکش، نزدیک مرز الجزایر، به دنیا آمدند. بزرگ‌ترین آنها آرماند بود که در سال ۱۹۴۵ متولد شد. پس از او، جورج و موریس به فاصله دو سال از هم به دنیا آمدند و در نهایت کوچک‌ترین برادر، پل، در سال ۱۹۵۲ متولد شد. این چهار برادر از کودکی به دلیل شغل پدر و پدربزرگشان که چند دهه خاخام کنیسه بودند، به همراه خانواده به شهر موریس در فرانسه مهاجرت کردند. آنها به همراه خواهرشان ژاکلین، در یک آپارتمان در مجموعه کنیسه‌های موریس فرانسه بزرگ شدند.

جورج و موریس در دوران نوجوانی به عنوان گارسون در یک باشگاه مشغول به کار شدند. پل نیز در هفده‌سالگی به فروشندگی در فروشگاه‌های لباس و شلوار جین پرداخت. با وجود تلاش‌های فراوان، درآمد آنها کافی نبود. پس از مدتی، با راهنمایی پل مارسیانو که در بازار پوشاک تجربه کسب کرده بود، تصمیم گرفتند وارد کسب و کار پوشاک شوند.

آغاز فعالیت در زمینه تولید پوشاک با تولید کراوات

برادران مارسیانو ابتدا تصمیم گرفتند به طراحی و تولید کراوات بپردازند. در تقسیم وظایف، جورج مسئول طراحی کراوات‌ها شد، موریس به خرید پارچه و دوخت آنها پرداخت و پل که با بازار آشنا بود، مسئولیت فروش را بر عهده گرفت. پس از اتمام تولید، پل توانست تمام کراوات‌ها را پس از چندین بار رفت‌وبرگشت در بازار پاریس به فروش برساند. این روند چند سال ادامه داشت تا اینکه به دلیل استقبال مشتریان و درآمد خوب، تصمیم گرفتند علاوه بر کراوات، بلوزهای سفید زنانه نیز تولید کنند. آنها تصمیم گرفتند که همه بلوزها در یک شکل و اندازه تولید شوند.

با توجه به اینکه تولید لباس زمان بیشتری نسبت به کراوات می‌برد، آنها مجبور شدند ساعات کاری خود را افزایش دهند. تلاش و همکاری آنها باعث شد که پس از چند سال دست‌فروشی در بازارهای پاریس، کسب‌وکارشان را گسترش دهند. به همین دلیل، در سال ۱۹۷۳ به شهر ساحلی بندول فرانسه رفتند و اولین فروشگاه خود را که قبلاً یک ماهی‌فروشی قدیمی در خیابان ساحلی بندول بود، با نام MGA افتتاح کردند. این نام مخفف حرف اول نام سه برادر بود.

از این نقطه به بعد، آنها علاوه بر تولید بلوزهای سفید، به تولید انواع دیگر لباس‌ها نیز پرداختند تا محصولات خود را گسترش دهند. این شامل تنوع در انواع لباس‌ها مانند شلوارهای پارچه‌ای و جین، تنوع در جنس پارچه‌ها و همچنین چاپ طرح‌های مختلف روی پارچه‌ها بود که همچنان با قانون یک‌شکل و یک‌اندازه تولید می‌شدند. استقبال مردم از محصولات آنها به حدی بود که تنها سه سال پس از افتتاح اولین فروشگاه، توانستند ۲۰ شعبه جدید نیز راه‌اندازی کنند!

سفر به آمریکا، اولین گذرگاه جهانی شدن

در سال ۱۹۷۷، تجارت MGA به سوددهی رسید و برادران مارسیانو تصمیم گرفتند این موفقیت بزرگ را با سفری به لس آنجلس جشن بگیرند. این سفر به نوعی یک سفر لوکس و مجلل بود. آنها هتل بولی هیلتون را برای اقامت انتخاب کردند و قرار بود ده روز در آنجا بمانند، اما به قدری از نیویورک خوششان آمد که اقامتشان به یک ماه و نیم کشید. حضور در آمریکا باعث شد برادران مارسیانو به اهداف بزرگتری فکر کنند. به همین دلیل، قبل از بازگشت به فرانسه، یک آپارتمان کوچک در لس آنجلس خریدند و دو قرارداد اجاره مغازه نیز امضا کردند. هنگام بازگشت به فرانسه، موریس برای ساماندهی کارها در آمریکا ماند و جورج نیز پس از سه هفته دوباره به آمریکا بازگشت.

ترک فرانسه به‌دلیل اختلافات مالی در ۱۹۷۹

کسب‌وکار برادران مارسیانو وارد مرحله تازه‌ای شده بود. موریس و جورج در آمریکا و پل و آرماند در فرانسه به توسعه شرکت ادامه می‌دادند. اما پس از دو سال، به دلیل مشکلات مالی و اختلافات با مقامات فرانسوی که ضدیهود بودند، تصمیم گرفتند فرانسه را برای همیشه ترک کنند. این در حالی بود که به جز موریس، هیچ‌کدام از برادران به زبان انگلیسی مسلط نبودند!

تأسیس برند گس در سال ۱۹۸۱

شروع فعالیت برادران مارسیانو و تیم‌شان در آمریکا با موفقیت همراه بود. در دو سال اول، آن‌ها توانستند چهار فروشگاه لوکس در این کشور افتتاح کنند.

ماجرا جالب‌تر شد وقتی در دسامبر ۱۹۸۱، برادران در راه محل کارشان با یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ مواجه شدند که روی آن نوشته بود: “حدس بزنید برنامه جدید مک بزرگ چیست؟” این بیلبورد برای رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد بود که قصد داشت برنامه جدید خود را معرفی کند. جورج با دیدن کلمه “Guess” که با فونت بزرگتری نوشته شده بود، توجهش جلب شد. همزمان، موریس به علامت سؤال کنار کلمه فکر می‌کرد. این ترکیب، ایده‌ای جذاب برای شروعی جدید به ذهنشان آورد.

 

 

برادران مارسیانو، بنیانگذاران برند گس

نام Guess چگونه انتخاب شد؟

کلمه “گس” (Guess) در زبان انگلیسی به معنای حدس زدن است. شاید انتخاب این نام برای یک برند پوشاک و قرار دادن آن در لوگوی برند گس کمی غیرمعمول به نظر برسد، اما داستان جالبی پشت این انتخاب وجود دارد.

این نام زمانی انتخاب شد که برادران مارسیانو در یکی از خیابان‌های لس آنجلس بیلبوردی از شرکت اپل را دیدند که روی آن نوشته شده بود “Guess what is in a new big mac”. کلمه “گس” و نحوه نمایش آن روی بیلبورد توجه این دو برادر را به شدت جلب کرد و همین باعث شد تا نام “گس” برای این برند انتخاب شود.

بررسی لوگوی برند گس

با نگاه به لوگوی برند گس، اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند، استفاده از یک مثلث وارونه به عنوان قالب بیرونی و قرار دادن علامت سوال در داخل آن است. این لوگو از ترکیب دو عنصر بصری و نوشتاری بهره می‌برد که به صورت هم‌زمان قابل مشاهده هستند.

در داخل این مثلث قرمز رنگ، کلمات مختلفی دیده می‌شود که شامل GUESS، WASHED، JEANS و USA هستند. همچنین دو عدد 1203 و 1201 نیز در این لوگو به چشم می‌خورد که به شماره اولین دفاتر شرکت گس در شهر لس آنجلس اشاره دارد.

 

لوگو Guess

۷ حقیقت جالب درباره برند Guess که نمیدانستید

حتماً! در اینجا هفت حقیقت جالب درباره برند Guess آورده شده است:

  1. تأسیس توسط برادران مارسیانو: برند Guess در سال 1981 توسط چهار برادر مارسیانو (ژرژ، موریس، آرماند و پاول) تأسیس شد. این برادران در مراکش به دنیا آمده و در فرانسه بزرگ شده بودند.

  2. اولین محصول موفق: اولین محصول موفق Guess یک شلوار جین سنگ‌شور بود که به سرعت محبوب شد. این شلوارها به دلیل طراحی خاص و نوآورانه‌شان، به سرعت در فروشگاه‌های بزرگ آمریکا به فروش رفتند.

  3. الهام از بیلبورد اپل: نام Guess از یک بیلبورد تبلیغاتی شرکت اپل الهام گرفته شد که بر روی آن نوشته شده بود "Guess what is in a new big mac".

  4. لوگوی مثلثی: لوگوی برند Guess شامل یک مثلث وارونه با علامت سوال در داخل آن است. این لوگو ترکیبی از عناصر بصری و نوشتاری است که به صورت هم‌زمان قابل مشاهده هستند.

  5. محصولات متنوع: Guess تنها به تولید پوشاک محدود نمی‌شود. این برند محصولات متنوعی از جمله عطر، اکسسوری‌های جذاب، عینک، ساعت، کفش و کیف تولید می‌کند.

  6. تبلیغات جذاب: Guess به خاطر تبلیغات جذاب و کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه‌اش شناخته شده است. این تبلیغات به گسترش شهرت برند کمک زیادی کرده‌اند.

  7. حضور جهانی: امروزه Guess بیش از 1500 خرده‌فروشی در سراسر جهان دارد و محصولاتش را به بیش از 80 کشور مختلف عرضه می‌کند.

خرید محصولات Guess از سایت های خارجی

برای خرید محصولات برند مارک Guess اصل، می‌توانید به وبسایت آنلاین شاپ خرید از ترکیه مراجعه کنید. این وبسایت، که از سال ۹۴ به عنوان اولین آنلاین شاپ در ایران فعالیت خود را آغاز کرده، همواره بر ارائه خدمات باکیفیت و تحویل سریع محصولات به مشتریان تمرکز داشته است. کافی است در سایت خرید ار ترکیه ثبت‌نام کنید، لینک محصول مورد نظر خود را از فروشگاه انتخابی کپی کنید و سپس در بخش ثبت سفارش وبسایت "خرید از ترکیه" قرار دهید. پس از پرداخت، کالای شما از فروشگاه مقصد مستقیماً به درب منزل‌تان تحویل داده خواهد شد. این وبسایت سفارشات شما را از ترکیه، اروپا (از جمله فرانسه و ایتالیا) و انگلستان با کمترین کارمزد و بالاترین سرعت به شما می‌رساند.

 

خرید محصولات Guess از سایت های خارجی