تاریخچه هلدینگ ایندیتکس


ایندیتکس (INDITEX) مخفف عبارت (Industria de Diseno Textil S.A) است و یکی از بزرگترین گروه های مد جهان به شمار می آید که بیش از 6000 فروشگاه در اکثر کشورهای جهان دارد.


آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega) متولد سال 1936 ، کارآفرین و بازرگان اسپانیایی و موسس این شرکت است. او در سال 2021 با دارایی بالغ بر 74 میلیارد دلار، در فهرست 20 ثروتمند جهان قرار گرفت.


شرکت ایندیتکس در دنیای مد و فشن یکی از نامداران به شمار می آید. نه به دلیل طراحی های خارج از ذهن و یا قیمت های نجومی، بلکه به دلیل عمومی بودن محصولاتش در سراسر جهان، شناخته شده است.

اورتگا و همسرش رزالیا مرا (Rosalía Mera)، در اوایل دهه 1960 در خانه خود شروع به کار کردند و در سال 1975 اولین فروشگاه خود را به نام زارا (ZARA) در شهر ارتشیو در گالیسا افتتاح کردند.



جالب است بدانید نام زارا در ابتدا زوربا (Zorba) برگرفته از فیلمی کلاسیک از سینمای یونان بود اما از آنجایی که در همان محله کافه ای به همین نام قرار داشت، پس از مدتی زوربا به زارا تغییر کرد.



در ابتدای دهه 1980، اورتگا به وسیله روشی که مد مقطعی ((Instant Fashion نامیده می شد، ایندیتکس را به عنوان یک شرکت هلدینگ برای زارا و کارخانه های تولیدی آن ایجاد کرد. در این روش زمان طراحی ، تولید و ورود به سایت های خرده فروشی به شدت کاهش پیدا کرد.



در سال 1991 ایندیتکس شرکت پول اند بیر (Pull & Bear) را افتتاح کرد و بعد در همان سال 65 درصد از سهام برند گران قیمت ماسیمودوتی (Massimo Dutti) و در سال 1995 بقیه سهام را خریداری کرد.



در سال 1998 برند برشکا (Bershka) را راه اندازی کرد.



ایندیتکس در سال 1999 شرکت استرادیواریوس (Stradivarius) را خریداری کرد.



همچنین در سال 2003، ایندیتکس برند زارا هوم (ZARA HOME) را راه اندازی کرد که ملافه ، کارد و چنگال ، ظروف شیشه ای و دیگر لوازم دکوراسیون خانه را ارائه می داد.


در سپتامبر 2011 ، ایندتکس پلت فرم تجارت الکترونیک زارا را به ایالات متحده آورد، و همچنین مارک های زارا (ZARA)، اویشو (Oysho)، پل اند بیر (Pull & Bear)، ماسیمودوتی (Massimo Dutti) ، برشکا (Bershka)، استرادواریوس
(Stradivarius) و ... را به فضای تجارت الکترونیکی اضافه کرد.
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۲۸
logo-samandehi
×